!

Fyll i det här fältet.

Hämtar...

MENY

SÖK

Bredband, TV och telefoni

Föreningen erbjuder numera ett så kallad Triple Play paket med TV, Bredband och IP-Telefoni via Ownit/Telenor. 

Kabel TV

Kabel-TV leverantör är Telenor.

Föreningen har en gruppanslutning som innebär att varje lägenhet får T1-Bas paketet med 17 kanaler och 13 HD kanaler.  

Här hittar du aktuellt kanalutbud: https://www.bredbandsbolaget.se/tv/fibertv-t-1-bas.html.

Varje lägenhet har en Digital-TV box eller CA-modul.

För att beställa fler kanaler, digtalboxar osv kontaktar du deras kundservice. Se nedan för kontaktuppgifter

Streaming

En streaming tjänst för TV som fungerar i hela EU ingår i vårt abonnemang logga in här http://stream.telenor.se.  

Bredband

Bredband till föreningen levereras av Ownit AB. Avgiften som är 65 kronor per månad läggs på månadsavgiften. Det som ingår i vårt bredbandsavtal är:

  • 100 Mb/s bredband med fast IP-adress det finns dock möjlighet att köpa till snabbare bredband
  • 10 @malarklippan.se e-post adresser och 1 hemsida
  • IP-Telefoni och BredbandsTV, se nedan.
  • Alla tjänster och konto finns på Ownits portal http://portal.ownit.se. Där kan du beställa tjänster och administrera ditt konto och dina e-post adresser.

IP-Telefoni

Med bredbandtjänsten från Ownit har varje lägenhet tillgång till IP-Telefoni (utöver vanlig fast telefoni) med följande:

  • Ingen månadsavgift
  • Om du har ett gammalt nummer kan du flytta över det gratis
  • Om du vill skaffa ett 08 nummer kan du beställa det gratis

Fast telefoni

Alla lägenheter har traditionell fast telefoni som man kan beställa från Telia, Tele2 etc… 

 

Teknisk utrustning

Router (tjänstefördelare)

Tjänstefördelare bör finnas i varje lägenhet. Tjänstefördelaren (router) är gratis och behövs om man vill ha IP-telefoni och/eller Bredbands-TV. Den är dock en relativt bra router som kan utnyttja till sitt bredband och trådlösa nätverk.

Digital TV box eller CA-modul

Utrustning för att titta på det digitala utbudet skall finnas i varje lägenhet.

 

All teknisk utrustning i form av Bredbands router, Digital TV box eller CA modul som har tillhandhållits av föreningen skall finnas kvar i lägenheten och vara i fullt fungerande skick vid eventuellt lägenhetsbyte. Om du saknar någon av ovanstående utrustning skall du i första hand kontakta styrelsen (se kontaktperson för IT).

 

Problem med ovanstående tjänster

Får du problem skall du i första hand kontakta respektive kundservice:

Ownit för Bredband, IP-Telefoni

Telefonnummer: 08 - 525 07 300

Öppettider: mån-fre 08:00-22:00, lör och sön 10:00-19:00

E-post: support@ownit.se

Telenor för Kabel-TV

Telefon: 020-222 222

Öppettider: Alla dagar 08:00 - 22:00

Hemsida https://www.telenor.se

 

 

 

Uppdaterad 2018-05-15